William Hobbelink winnaar veld en straatcup

vlnr Luuk Zanderink, William Hobbelink, Roel Westemeijer.

Voor dat de competitie weer vol van start gaat moesten er nog enkele persoonlijke wedstrijden van KV Beuningen gespeeld worden. Zo was donderdag de laatste wedstrijd van de veldcup. Ook hier was William weer de beste. Hier worden 3 wedstrijden gespeeld waarvan de twee beste mee tellen. De spelers moeten in zo weinig mogelijk worpen een afstand van 800 meter overbruggen. Uitslag van twee wedstrijden bij elkaar op geteld. 1. William Hobbelink 15 schoten 119,1 meter, 2. Richard Benneker 16 schoten 123,3 meter, 3. Lucas Hobbelink 17 schoten 128,8 meter en op 4e plaats Luke Rolink met 17 schoten 93,75 meter. Klik hier voor de uitslag.

Vrijdag 3 september werd de finale van de straatcup gespeeld hier streden Luuk Zanderink, William Hobbelink en Roel Westemeijer op de fel begeerde titel straatkampioen van Beuningen. Een kort verslag van de wedstrijd.
1e schot William aan de leiding. Roel kort er achter, 2e  schot geluk William door een tak komt de kloot de straat weer op,  Roel neemt leiding na een geplaatst schot.  Luuk raakt Langzaam achterop 3e schot laat William liggen en komt Luuk dichterbij. Roel ligt voorop maar na een te laag geplaatst schot verspeelt hij de voorsprong en William neemt de leiding over met circa 30 meter. Gevolgd door Luuk, Roel ligt enkele meters achter Luuk. 4e schot, Roel legt een lang schot richting Luttikhuis. Luuk beantwoord dit eveneens door een lang schot te doen. William heeft een goed geplaatst schot maar door de draai die de kloot mee krijgt zakt hij snel van de straat. Nieuwe leiding met 10 meter Luuk, gevolgd door William en daar achter op enkele meter Roel. 5e schot Roel, goed geplaatst schot, ligt in de bocht. William evenaart dit schot ligt een 3 meter achter Roel, Luuk trekt de kloot te veel voor zich heen en blijft net voor de bocht. Dit kan een cruciale misser zijn. 6e schot Luuk gooit de kloot door de binnenbocht met een beetje geluk van de rand kan hij hier niet meer van halen. William gooit de kloot tussen de takken door en valt goed op straat. Hiermee behoud hij het geplaatste schot van Luuk. Roel plaatst de kloot perfect door de binnenbocht.  Hiermee blijf hij een meter achter William in de koppositie. 7e schot, Luuk brengt de kloot iets  en rolt net iets over de rug van de straat, en beland voor de bocht. Roel zet de kloot tegen de rug waardoor deze direct terug zakt van de weg af. Ook Roel ligt voor de volgende bocht. William plaats de kloot laag en de kloot trekt over de rug rechtdoor. En ligt halverwege de bocht. William neemt hiermee een voorsprong 40 meter. 8e schot, Roel zet de kloot in de bocht maar door de draai trekt de kloot naar boven en draait niet met de bocht mee. Luuk gooit de kloot zo hoog door de takken dat hij onderweg een tak tegen kwam. En valt de kloot bijna stil op straat. Luuk ligt hiermee een schot achter op William. 9schot van Luuk. Hij staat nog in de bocht. Ver gebracht goed geplaatst en ging hard recht uit. Hier kon Luuk niet meer van halen vanuit zijn positie. William 8e schot, Trekt de kloot voor zich heen en is een matig schot. 9e schot van Roel. Roel plaatst de kloot in de berm, maar komt er weer uit en loopt perfect over de rug nog 100 meter door. 9e schot William. Strak geplaatst schot van ruim 150 meter en passeert de finishlijn en sleept daarmee de overwinning binnen. Luuk 10e schot valt verkeerd en eindigt nog net voor de finish. Roel 10e schot. Perfect geplaatst schot. Over de finish. Luuk 11e schot. Iets voor zich heen maar wel over de finish.