William Hobbelink veuropscheeter van Zuid

30 en 31 augustus werden de selectiewedstrijden voor de zilverenkloot gehouden. Deze wedstrijd bepaalde welke 25 spelers de teams vormen van Noord- en Zuid-Twente. Vanuit Beuningen schoten Bas Senger en William Hobbelink mee om een plek te bemachtigen in het team van Zuid. William moest maandag avond vroeg starten en na goed gooien zette hij een score neer van 704 m na 5 schoten. Dit was goed een voorlopige 1e plek. In de laatste groep moest Bas Senger schieten deze kwam net te kort en gooide 660,6 m, dit resulteerde in een uiteindelijk 6e plek. In dezelfde groep wist Rob Scholten van K.V. Niej Haarbig zichzelf naar de 1e plek met een score van 732,3 m. Dit maakte hem Twents Kampioen en veuropscheeter van Noord. Met een uiteindelijke 2e plek is William veuropscheeter van Zuid. De hoofdwedstrijd van de zilverenkloot wordt 6 september verschoten. Klik hier voor de uitslagen van de selectie wedstrijd Zuid , Noord.