Heren van Beuningen in de prijzen met de CT

Vandaag waren de laatste wedstrijden van de CT 2018/2019. Vanuit Beuningen was er een grote deelname. Bij de meisjes deed Femke Groener mee, bij de dames Britt Blokhuis en kim Groener, bij de jongens Harm Hobbelink en Thies groener en bij de heren William Hobbelink, Luuk Zanderink en Bas Senger. Het was bij de heren waar we goede resultaten hebben geboekt. William werd eerste op straat en mag ons land gaan vertegenwoordigen in Ierland, en Luuk Zanderink werd allround op de onderdelen veld, zetten en straat.

William stond in het tussenklassement nog bovenaan. De vijfde wedstrijd was niet zijn beste en kon hij wegstrepen. De laatste wedstrijd was beslissend voor de eindoverwinning. William gooide uitstekend en kwam in 7 schoten over de finish. Directe concurrent Jochem Wennink, die de vijfde ronde won, eindigde ook in 7 schoten, maar enkele meters minder. Het was Mark Muntel die er nog tussen eindigde, waardoor William één punt meer had dan Jochem. Daarmee heeft hij de ticket naar Ierland verdiend.
Luuk gooide redelijk constant, maar kon geen potje breken op de laatste dag. Hij ging nog wel voor het allround kampioenschap. Op veld eindigde hij als vijfde. Met het zetten werd hij tweede. Op straat eindigde hij als vierde. Al met al stabiel genoeg om de allround titel in de wacht te slepen.
Beide heren mogen in mei deelnemen aan het jubileumtoernooi in Duitsland.